Koulutusohjelman sisältö

Kouluttajina: Petri Parvinen, Kert Kenner, Oona Kankkunen, Kati Huusko-Viikilä, Jan Ropponen, Mika "Luigi" Järvinen ja Saara Julkunen

    1. Kert Kenner: 1. Asiakkuuksien johtamisen merkitys ja segmentointi

    2. 2. Erilaiset hoitomallit erilaisille segmenteille

    3. 3. Asiakkuuden kypsyystason arviointi

    4. 4. Asiakassuhteen dialogitasot

    5. 5. Asiakkuuspalaveri

    6. 6. #cap customer account plan

    7. Materiaalit

    1. Saara Julkunen: Ostoprosessi

    2. Myyntiprosessi 1

    3. Materiaali: Myyntiprosessi 1

    4. Myyntiprosessi 2

    5. Materiaali: Myyntiprosessi 2

    6. Työkalut

    7. Materiaali: Työkalut

    8. Kati Huusko-Viikilä: Nykyasiakkuuksien hoito

    1. Oona Kankkunen: Arvomyynti, Intro

    2. Arvomyynnin perusteet

    3. Asiakasymmärryksellä arvomyynnin mestariksi

    4. Arvomyynnin tekniikat

    5. Yhteenveto

    6. Materiaalit: Arvomyynti

    7. Petri Parvinen: Arvon myyminen

    8. Materiaali: Arvon myyminen

    1. Jan Ropponen: Strateginen kumppani, Intro

    2. Materiaali: Intro

    3. Analysoi

    4. Materiaali: Analysoi

    5. Suunnittele

    6. Materiaali: Suunnittele

    7. Tapaamisten sopiminen ylimmän johdon kanssa

    8. Materiaali: Tapaamisten sopiminen ylimmän johdon kanssa

    9. Tapaamisten toteutus ylimmän johdon kanssa

    10. Materiaali: Tapaamisten toteutus ylimmän johdon kanssa

    11. Ratkaisuehdotuksen esittäminen ja päätöksen hakeminen

    12. Materiaali: Ratkaisuehdotuksen esittäminen ja päätöksen hakeminen

    13. Yhteenveto

    14. Materiaali: Yhteenveto

    1. Petri Parvinen: Ratkaisumyynti

    2. Materiaali: Ratkaisumyynti

    3. Myyjän kaksikätisyys

    4. Materiaali: Myyjän kaksikätisyys

    5. After sales, lisämyynti ja ristiinmyynti

    6. Materiaali: After sales, lisämyynti ja ristiinmyynti

    7. Suosittelumyynti

    8. Materiaali: Suosittelumyynti

    1. Mika Järvinen: Olipa mahtava kohtaaminen, Intro

    2. Itsetuntemuksesta terveeseen itsetuntoon

    3. Hyvästä erinomaiseksi myyjäksi

    4. Mikä olisi mahtavaa ja mahdollista saavuttaa

    5. Asiakasymmärryksestä avoimeen dialogiin

    6. Puuduttavasta presentoijasta vaikuttavaksi viestijäksi

    7. Hyvistä aikomuksista todellisiin tekoihin

    8. Materiaalit

About this course

  • 83 lessons
  • 14.5 hours of video content

Tutustu maksutta Makatemian Key Account Management koulutusohjelmaan

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun pian yhteydessä.

6 syytä valita Makatemian B2B-myyntikoulutukset

  • Jatkuva oppiminen on tehokkaampaa

    Kasvata liiketoimintaasi ja kehitä B2B-myyntitiimisi osaamista ja koko organisaatiosi myynnillisyyttä. Jatkuva koulutus motivoi ja innostaa henkilökuntaa.

  • Kattavat B2B-myynnin koulutukset

    Kattavasti kaikki B2B-myynnin osa-alueet: uusasiakashankinta, asiakkuuksien hallinta, myyntipsykologia, myynnin työkalut ja myynnin johtaminen. Paljon käytännön vinkkejä ja case-esimerkkejä.

  • Tutkittua tietoa

    Koulutukset perustuvat tutkittuun tietoon ja käytännön kokemukseen. Kouluttajina oman alansa huippuosaajia ja professoreita, kuten Petri Parvinen, Kert Kenner, Oona Kankkunen ja Mika D. Rubanovitsch.

  • Uusia koulutuksia kuukausittain

    Yli 200 B2B-myynnin koulutusta kaiken aikaa käytössäsi. Lisäämme uusia koulutuksia kuukausittain. Opiskele joustavasti, myös toimistotuntien ulkopuolella Makatemia-sovelluksen avulla.

  • Suunnitelmallista opiskelua

    Räätälöimme asiakaskohtaisen koulutussuunnitelman hyödyntämällä kattavaa B2B-koulutuskirjastoamme. Kaikki koulutukset aina käytössäsi.

  • Kustannustehokas tapa kehittää B2B-myyntiä

    Katso selkeä ja avoin hinnoittelu. Makatemia-lisenssi sisältää kaikki B2B-verkkokoulutussisällöt ja kuukausittaiset Online-livevalmennukset.

B2B-myyntikoulutuksen hyödyt

Myyntiin ja myynnillisyyteen panostaminen on investointi yrityksen kasvuun ja tulevaisuuteen. Jatkuva oppiminen takaa osaavamman ja motivoituneemman henkilökunnan.

  • Paremmat tulokset. Tehokkaampi ja kilpailukykyisempi B2B-myyntiorganisaatio tuo enemmän uusia asiakkaita ja isompia kauppoja. Accenturen tutkimuksen mukaan myynnin koulutuksen ROI on 353%.

  • Parempi tuottavuus. Keskittyminen oikeisiin asioihin ja myyjän oman ajankäytön hallinta paranee.

  • Motivoi työntekijöitä. Parantaa B2B-myyjien ammattimaisuutta ja itseluottamusta.

  • Parempi myyntikulttuuri. Positiivinen vaikutus koko organisaation myynnillisyyteen.

Miten Makatemia toimii?

Kyseessä on jatkuvan oppimisen verkkokoulutuspalvelu, joka mahdollistaa opiskelun kulloinkin sopivassa rytmissä yksilöille tai ryhmälle. Makatemia tukee oppimista sovitulla tavalla laatimalla yrityskohtaisen opintosuunnitelman ja tukemalla asetettujen tavoitteiden saavuttamisessa. Makatemian koulutukset ovat saatavilla helposti verkossa ja saatavilla missä ikinä oletkin.
B2B-myyntikoulutus

Kattavin B2B-myynnin verkkokoulutuspalvelu

Makatemian tarjonnasta löydät helposti kaikki B2B-myynnin valmennukset yrityksellesi. Räätälöimme koulutuksia yrityskohtaiseen tarpeeseen. Voit myös siirtää koulutuksia yrityksesi omalle alustalle.

Rakkaita asiakkaitamme

Asiakaskokemuksia

MPS

Tomi Välimäki, Chief Commercial Officer (CCO)

Olemme hyödyntäneet Makatemian myynnin verkkovalmennuksia reilu pari vuotta. Meillä valmennuksia käyvät kaupallinen tiimi, myynnin ja markkinoinnin väki sekä konsultit. Yksi suurimmista hyödyistä on ollut kulttuurinen muutos. Olemme alkaneet puhumaan myynnistä ja myynnin termeistä, mikä on asiantuntijaorganisaatiossa omanlaisensa matka. Myös substanssiosaaminen on noussut mukavalla tavalla.

Kiiruna Talot Oy

Pentti Sutinen, Myyntijohtaja

Koulutukset ovat saaneet tiimiltämme erittäin positiivista palautetta. Erityisesti toimiva opiskelumalli ja yhteiset keskustelut koulutusten aiheista ovat olleet hyödyllisiä ja inspiroivia. Seitsemän kuukauden aikana myyntituloksemme ovat nousseet merkittävästi. Yksilötasolla osa myyjistämme on saavuttanut todella huikeita suorituksia. Uskon, että Makatemian koulutuksilla on ollut osuutta näiden tulosten saavuttamisessa.

Pihla Group

Marko Laitinen, Business manager

Olemme Pihlassa käyttäneet Makatemiaa monipuolisesti myyntikyvykkyyden lisäämiseen eri myyntitoiminnoissa sekä markkinoinnissa. Makatemian koulutusten purku on lisännyt keskustelua omasta osaamisesta sekä myyntifilosofiasta ja on tukenut hyvin myös muiden kaupallisten opintojen suorittamisessa. Markus, Petri ja kumppanit ovat vastanneet aina nopeasti kaikkiin tiedusteluihimme. Hyvä meininki.

Referenssitarinoita

Usein kysytyt kysymykset

  • Miten Makatemian lisenssi toimii?

    Kyseessä on 12 kuukauden lisenssi ja lisenssiin kuuluu aina kaikki Makatemian verkkokoulutukset ja online live-koulutukset. Lisenssi on käyttäjäkohtainen ja lisenssin hinnoittelu riippuu käyttäjämäärästä. Tutustu hinnoitteluun täältä.

  • Kuinka monta koulutusta Makatemiassa on?

    Makatemiassa on yli 200 suomenkielistä koulutusta. Tämän lisäksi tuotamme joka kuukausi uusia koulutuksia. Koulutukset on jaettu viiteen eri kategoriaan: Uusasiakashankinta, Asiakkuuksien hallinta, Myyntipsykologia, Myynnin työkalut ja Myynnin johtaminen ja strategia. Tarjolla on useita roolikohtaisia opintopolkuja.

  • Kuinka pitkiä koulutukset ovat?

    Yksi Makatemian koulutus kestää n. 10-30 minuuttia. Koulutuksista muodostuu laajempia koulutuskokonaisuuksia joiden kesto on n. 1-3 tuntia.

  • Keitä ovat Makatemian kouluttajat?

    Makatemian kouluttajat ovat Suomen johtavia myynnin valmentajia. Makatemian pääkouluttaja on myynnin professori Petri Parvinen. Tutustu kouluttajiin täältä.

  • Miten hyödynnän Makatemian koulutuksia parhaiten?

    Kyseessä on jatkuvan oppimisen palvelu, jossa keskeisessä roolissa on suunnitelmallisuus. Makatemian laajasta koulutustarjonnasta räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan oma kuukausikohtainen opintosuunnitelma. Suositeltava opiskelutahti on n. 30 minuuttia / viikko.

    Tärkeää on myös sisäiset keskustelut oman tiimin sisällä (esim. 1 krt / kk), jolloin varmistetaan että koulutuksen opit jalkautetaan käytäntöön. Makatemialta saa myös apua keskusteluiden fasilitointiin. Tämän lisäksi kaikilla käyttäjillä on mahdollisuus hyödyntää koko Makatemian koulutustarjontaa itsensä kehittämiseen.

  • Voiko Makatemian koulutuksia hyödyntää mobiilisti ja offline?

    Makatemialla on tarjolla mobiilisovellus, joka helpottaa ja tehostaa mobiilikäyttöä. 30% Makatemian käyttäjistä hyödyntää koulutuksia mobiilisti. Koulutukset eivät ole ladattavissa offline-käyttöä varten.

  • Keitä ovat tyypilliset Makatemian käyttäjät?

    Tyypillisesti Makatemian käyttäjät ovat toimihenkilöitä, jotka työskentelevät asiakasrajapinnassa. Useimmiten he ovat myynti- tai asiakkuuksien hallinta tiimin jäseniä ja myyntijohtajiajohtajia.

  • Meidän myynti on erilaista kuin muilla. Miten Makatemian koulutukset sopivat meille?

    Myynnin ja asiakastyöskentelyn lainalaisuudet ovat samoja lähes joka toimialalla. Asiakkaalle on tuotettava arvoa ja asiakaslähtöisyys on oltava kaiken keskiössä. Ihmisten välinen psykologia ja samat vaikuttamisen keinot pätevät toimialasta riippumatta.

    Keskeisessä roolissa on opittujen asioiden soveltaminen omalle toimialalle ja oman myynnin malliin ja omaan myyntiprosessiin. Makatemian laajasta koulutustarjonnasta löydetään lähes aina asiakaskohtaisesti sopivat aihealueet ja koulutukset.

Tutustu Makatemian koulutuksiin maksutta

Kirjaudu sisään Makatemian koulutusalustalle niin pääset tutustumaan maksutta muutamiin koulutuksiin Makatemian kattavasta tarjonnosta. Kaikkiaan koulutuksia löytyy yli 200 viidestä eri kategorista: uusasiakashankinta, asiakkuuksien hallinta, myyntipsykologia, myynnin johtaminen ja strategia sekä myynnin työkalut.

Tilaa uutiskirjeemme

Saat viimeisimmät myynnin kuulumiset suoraan sähköpostiisi.

Thank You