Myynnin strategia ja systematiikka
Tässä käsitellään tehokkaan ja modernin myyntistrategian mahdollisia osatekijöitä. Käsiteltävät kysymykset liittyvät siis yrityksen strategiaan eli niiden pitäisi saada johtajien, omistajien ja hallituksen huomiota. Yritystä palvelevan myyntitoiminnan rakentaminen vaatii ratkaisuja, jotka ovat lähellä yrityksen strategian ydintä. Myyntiin satsaaminen onnistuu parhaiten, kun myynti on suunniteltu juuri kutakin yritystä parhaiten palvelevaksi. Erilaiset liiketoiminnat ansaitsevat niille juuri parhaiten sopivan myyntistrategian, mutta saman yrityksen sisällä niiden erillään pitäminen ei ole helppoa eikä halpaa. Myynnin strategia ja systematiikka-osio pureutuvat kriittisimpiin päätöksiin, jatkuviin linjauksiin ja kehityskohteisiin, jotka modernissa myynnissä täytyy hoitaa kuntoon. Tämän osion opiskeltuaan opiskelija tunnistaa ja osaa ratkaista myyntistrategian vaikeita valintoja.